Klantportalen

Online klantportalen zijn niet meer weg te denken uit een professionele klantcontactstrategie. Klanten hebben met een klantportaal 24/7 inzicht in online dossiers, facturen en de bestellingstatus.

Er zijn veel manieren om informatie uit te wisselen tussen bedrijven en klanten. Alle informatie op één plek levert een goede dossiervorming op, maar ook gemak, meer selfservice en minder brieven en e-mail.

Veel bedrijven kiezen er dan ook voor om klanten toegang te geven tot een zogenaamd klantportaal. Dit is een online applicatie waarmee klanten zelfstandig en op een veilige manier informatie kunnen opvragen over bijvoorbeeld facturen, producten en bestellingen.

Steeds vaker maken klantportalen onderdeel uit van klantcontactcampagnes. Klanten en prospects wordt bijvoorbeeld eerst gevraagd om in een klantportaal informatie op te halen. Dit bevordert het kennisniveau bij de klant en versnelt een eventueel aankoop- of wijzigingsproces.

Voor klanten als KPN en Telfort Zakelijk ontwikkelt PCS online klantportalen voor een optimale klantreis waarbij de klant écht centraal staat. In onderstaande klantcase legt Telfort Zakelijk uit hoe dit in zijn werk gaat.

Wilt u meer weten over de automatiserings oplossingen van PCS?  Neem dan gerust contact op met onze afdeling Verkoop & Advies. Wij helpen u graag. 

Neem contact op

  • Case

    Customer centricity

    Voor KPN en Telfort Zakelijk ontwikkelt PCS online klantportalen voor het realiseren van…

    Lees verder