Selfservice

Consumenten willen goed geïnformeerd worden, maar zoeken tegelijkertijd het liefst zelf naar het antwoord op hun vraag. Goede selfservice-oplossingen zijn daarom onmisbaar in elke klantcontactstrategie. 

Selfservice is geautomatiseerd klantcontact over alle kanalen, waarbij de klant zelf het initiatief neemt om een transactie te doen of om een vraag te stellen. Er zijn vele vormen van selfservice. Denk aan webwinkels, online klantportalen, kennisbanken, forums, spraakgestuurde IVR's en geautomatiseerde e-mailbeantwoording.

Klanten kunnen 24/7 gebruikmaken van de dienstverlening, zonder wachtrijen en tegen een constante kwaliteit. Voordelen van selfservice-oplossingen voor organisaties zijn bijvoorbeeld efficiëntere dienstverlening, lagere kosten en een hogere klanttevredenheid.

PCS helpt bedrijven met het opzetten van effectieve selfservice-oplossingen zoals (online) klantportalen en kennisbanken. Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact op met onze afdeling Verkoop & Advies. Wij helpen u graag.

Neem contact op