Case

Service als klantenbinder

Vanuit haar vestiging in Nijmegen verzorgt PCS al het klantcontact voor e-commercebedrijf ProIdee. Alle Nederlandse klanten die contact zoeken met dit Duitse postorderbedrijf komen binnen bij het klantteam van PCS. De samenwerking is intensief en de visie is helder: “excellente klantenservice als klantenbinder”.

Een excellente klantenservice enerzijds, anderzijds het realiseren van een betrouwbare en betaalbare dienstverlening. In een stevig concurrerende e-commerce markt zijn dit onmisbare succesfactoren. Voor PCS was dit het vertrekpunt van de samenwerking met Pro-Idee.

Klanten van Pro-Idee bellen om bestellingen te plaatsen, PCS voert deze op in het centrale SAP-systeem van Pro-Idee. In dat systeem vindt de medewerker alle informatie over levertijd en voorraad. Klanten van Pro-Idee kunnen we dus direct van informatie voorzien. Producten worden vervolgens vanuit het distributiecentrum in Duitsland naar Nederland verzonden.’ Naast bestellingen, telefonisch, per post en online, vangt het klantteam van PCS alle servicegerelateerde vragen op, zowel via telefoon, per post als e-mail.  

"De relatie tussen PCS en Pro-Idee is inmiddels zo sterk dat PCS het partnership verder invult dan van een inbound callcenter mag worden verwacht. ‘Wij doen graag dat stapje extra voor een klant."

‘Pro-Idee gaat ontzettend ver in service. Het bedrijf onderscheidt zich daarin echt van andere webwinkels. Vindt een klant een product elders voor een lagere prijs, dan krijgt hij het artikel voor die prijs.

Download hier het hele artikel uit het Customer First Magazine en lees zelf wat PCS verstaat onder excellente klantenservice en hoe wij dit voor Pro-Idee toepassen.