Case

Succesvol webcare in de praktijk

Op verzoek van Nefit, uitvinder van de HR-ketel en toonaangevend aanbieder van duurzame verwarmingsoplossingen, integreerde PCS webcare in het bestaande klantcontactteam

Webcare is zo veel meer is dan selectief reageren op een tweet. Via social media delen klanten vragen, klachten en complimenten. Zolang de focus op webcare ontbreekt, gaan die uitingen een eigen leven leiden en loop je mooie kansen mis. Dat alleen jongeren gebruikmaken van social media voor klantcontact, is niet waar, zegt Emel Ebecek, social media specialist binnen PCS. “Alle generaties weten online hun weg te vinden. Een bericht sturen via Facebook is gemakkelijker en praktischer dan een kwartier in de wacht staan aan de telefoon.” 

"Sinds PCS de webcare van Bosch/Nefit voor haar rekening neemt, worden alle servicelevels behaald"

De succesfactor van PCS is dat wij ons verdiepen in de organisatie en de inhoud volledig beheersen. Voorheen moesten klanten weleens dagen wachten op een reactie, omdat de ene afdeling de vraag naar de andere doorzette. Onze webcaremedewerkers weten zélf het antwoord. Ook als een vraag niet helemaal duidelijk is geformuleerd, weet ons team de echte behoefte van een klant te detecteren.

Download hier het hele artikel uit het Customer First Magazine en lees zelf waarom Bosch/Nefit heeft gekozen voor de webcare diensten van PCS.