Retentie

Nieuwe klanten werven is duurder dan bestaande klanten behouden. Een goede retentie-aanpak is daarom van cruciaal belang in elke salesstrategie. 

Uit onderzoek van het Amerikaanse Bain en Co. blijkt dat een toename van 5% in klantenbehoud de winstgevendheid van een bedrijf met 75% kan verhogen. Kortom: focus op klantenbehoud levert meer op dan een focus op klantenwerving.

Een fundamenteel onderdeel van klantenbehoud zijn de proactieve contactmomenten. Met de zogenaamde servicecall bijvoorbeeld zoekt u op basis van voorspelmodellen proactief contact met churn gevoelige doelgroepen. Op deze manier verhoogt u de klanttevredenheid (en loyaliteit), voordat deze omslaat in een opzegging. Ook excellent getrainde medewerkers, met mandaat om klanten direct te helpen in geval van een klacht, dragen bij aan een succesvolle retentiestrategie.

Wilt u meer weten over de retentie oplossingen van PCS, neem dan contact op met onze afdeling Verkoop & Advies. Wij helpen u graag.

Neem contact op